• ایمیل info@koohyaranePars.com
  • روابط عمومی09174067732

سنگ نوردی در دره مروارید

دره مروارید ،بعد از پیست اسکی پولاد کف و قبل از کمهر قرار دارد و در واقع دومین دره از سمت راست (پس از پیست اسکی پولاد کف) است و با طی حدود 7.3کیلومتر بعد از پیست به ابتدای مسیر دره مروارید می رسیم و جاده ای ناهموار و خاکی تا ابتدای دره کشیده شده است.

دره مروارید  با داشتن چندین مسیر سنگ نوردی  و دارا بودن آب وهوای معتدل در فصل تابستان و داشتن چشمه سار  و درخت های سیب و گردو ، محل خوبی برای اجرای برنامه های فنی میباشد.
 این دره مسیر صعود به قله برم فیروز و یا عکس آن هم می باشد و همچنین از دره مروارید میتوان پیمایشی یک و نیم روزه به سمت آبشار مارگون داشت یا کوهپیمیی سبکی تا چشمه مروارید انجام داد.

ساعت 8 روز جمعه 2 مهر1395  از میدان قصردشت به طرف سپیدان حرکت کردیم  و حدود ساعت 9:30 به ابتدای مسیر رسیدیم.

با پیمودن جاده خاکی به ابتدای تنگه رسیدیم  و  پس از آماده شدن پیمایش خود را شروع کردیم.

ابتدای دره پر از درختان گردو است و بعد از ان مسیر از کنار کانال اب مسیر ادامه می یابد.

اب چشمه مروارید از طریق لوله با این کانال هدایت می شود و در اکثر قسمت ها لوله از زیر زمین گذشته است.

با رسیدن به حوضچه اب ، وسایل را در سایه درختان بزرگی که پس از ان وجود دارند گذاشتیم.

اولین مسیر رول کوبی شده ، مصنوعی است و مهرگان نام دارد.

بعد از ان هم سه مسیر رول کوبی شده طبیعی است که به کار بر روی این سه مسیر اسپورت پرداختیم.

در بالای مسیر 1 دو رول وجود دارد که می توان مسیر را قرقره نمود.

در بالای مسیر 2 و 3 کارگاه زنجیر وجود دارد.

در بعضی نقاط نیز فقط 2 رول جهت کارگاه دیده می شوند که می توان از مسیرهای ساده کنار ان بالا رفت و  مسیر زیر انها را قرقره نمود.

مسیر های کوتاه و بلندی نیز جهت ابزار گذاری در  این دره وجود دارند که می توان به کار بر روی انها پرداخت.

تا ساعت 14:30آنجا کار کردیم و بعد از آن مسیرها را جمع کرده و به زیر درخت هایی که وسایل را آنجا گذاشته بودیم رفته و ناهار خوردیم.
بعد از به سمت درخت های سیب وحشی دره رفتیم که حدود چند دقیقه از جایی که بودیم فاصله داشت.

ولی از سیب ها خبری نبود....

10 دقیقه دیگر و به سمت ابشار رفتیم.

در سمت چپ ابشار مسیر کوتاه رول کوبی شده دیگری وجود دارد.

همچنین در بالای جایی که با فلش مشخص شده، 2 رول هست که می توان از بالا مسیر زیر آنرا را قرقره و صعود نمود.

به سوی حوضچه برگشتیم و پس از خوردن هندوانه ای که در حوضچه انداخته بودیم تا خنک شود، راه بازگشت را در پیش گرفتیم.

نفرات شرکت کننده در برنامه:

مهراد زارعی دوشنبه 5 مهر 1395

برنامه فوق العاده فنی و خوبی بوووود

نظر خود را ثبت کنید

برای ثبت نظر باید عضو باشید، اگر عضو هستید از لینک ورود به حساب کاربری به حساب کاربری وارد شوید. اگر عضو نیستید می توانید از لینک عضویت در سایت در مدت زمان کوتاه در سایت عضو شوید.

با ما همراه شوید

کانال تلگرام کوهیاران پارس

جلسات هفتگی

همه هفته شنبه ها ساعت 18:30 الی 20:00
شیراز، بلوار شهید بهشتی، بوستان خلد برین ساختمان کلاه فرنگی(کانون جهان دیدگان) انتهای راهرو دست راست