• ایمیل info@koohyaranePars.com
  • روابط عمومی09174067732

گزارش برنامه اردوی سنگنوردی تنگ کتویه داراب

پیرو برنامه ریزی کمیته فنی ، برنامه اردوی سنگنوردی و دیواره نوردی تنگ کتویه داراب توسط اعضای گروه اجرا گردید.

این برنامه از پنج شنبه 25/9/95 الی شنبه 27/9/95 به طول انجامید.

طبق هماهنگی های انجام شده، اعضای گروه ساعت 18:30 عصر پنج شنبه در میدان گل سرخ تجمع کردند و بوسیله ی دو ماشین شخصی

به سمت داراب حرکت کردیم. حدود ساعت 22:00 شب به داراب رسیدیم. پس از خرید کوتاهی به سمت حسینیه تنگ کتویه با همراهی چند

تن از دوستان دارابی حرکت کردیم. پس از صحبت و کسب اطلاع از دوستان دارابی ، در مورد تنگ و مسیرهای موجود وصرف شام و آماده کردن

تجهیزات برای صعود فردا، به استراحت در حسینیه پرداختیم. ساعت 6:30 صبح روز جمعه پس از بیدار باش و صرف صبحانه، به سمت تنگ حرکت

کردیم. فاصله حسینیه تنگ کتویه تا ابتدای تنگ حدود پنج دقیقه بود. تجهیزات را برداشته و به سمت  مسیرها حرکت کردیم. از مکان پارک

کردن ماشین ها تا  اولین مسیرها بیش از چند دقیقه نیاز به پیاده روی نداشت. به اتفاق دوستان با دو و حرکات کششی گرم کردیم. دو مسیر

با درجه سختی 5.9 ریخته شد و هم چنین یک مسیر بلند هم با درجه سختی 5.10.

چند تن از دوستان هم روی چند مسیر 5.11 و 5.12 تلاش

کردند.

در ابتدای تنگ حدود ده مسیر به مجاورت هم قرار دارد. طول مسیرهای اسپورت از هشت متر شروع و تا 25 متر و بیشتر ادامه می یابد.

دوستان دارابی هم چند مسیر دیگری را ریخته بودند.

اعضا با رعایت نکات فنی و ایمنی به تمرین روی مسیر های مختلف پرداختند.

ساعت15:00 جهت صرف ناهار، تمرین را ترک کردیم. اطلاع داشتیم که حدود ساعت 16:00 با رفتن آفتاب از تنگ، هوا سرد میشود.

پس از صرف ناهار ، طناب مسیرهای قرقره شده از قبل را کشیدیم و به سمت حسینیه حرکت کردیم. دو تن از دوستان جهت تهیه آب و خوراک

به سمت مغازه ای رفتند. در نزدیکی حسنیه هم مغازه و میوه فروشی و هم بیرون بر وجود داشت.

پس از استراحت، به تمرین و آموزش نکات فنی و مرور اصول دیواره نوردی جهت تمرین فردا پرداختیم.

در پایان توسط سرپرست به چند تیم تقسیم شدیم.

شنبه صبح با تجهیزات دیواره ، پای مسیر آماده شدیم.

تصمیم بر این شد که دو تیم دیواره را صعود کنند و بقیه روی طول یک و دو آن تلاش بزنند. با همکاری دوستان دارابی، چند تن از اعضا به همراه دو

دوست دارابی صعود دیواره را شروع کردند.

سایر دوستان طول یک را صعود کردند. و در طول یک، به تمرین حمایت های استاتیک و دینامیک و صعود کرده ای پرداختند. حمایت دینامیک افراد

سرطناب جهت طول دوم نیز انجام شد. و سایر دوستان روی مسیر تلاش زدند.

کارگاه این مسیرها در فاصله 25 متری از یکدیگر بود.

پس از تمرینات متعدد توسط بیسیم مطلع شدیم که تیم دیواره در حال فرود و برگشت هستند. به همین خاطر سایر افراد فرود زده و طول یک و دو را

برای برگشت تیم دیواره خالی کردند. پس از جمع کردن وسایل و گرفتن عکس یادگاری در پای دیواره، در ساعت15:00 به سمت حسینیه حرکت کردیم.

پس از جمع کردن وسایل در حدود ساعت 17:00 به سمت شیراز به راه افتادیم.

توقفگاه بعدی ما جهت صرف شام امامزاده اسماعیل بود.

برنامه در ساعت  21:30با رسیدن تیم به شیراز خاتمه یافت.

با تشکر از همه ی دوستانی که تشریف آوردند و تشکر ویژه از دوستان دارابی که به ما کمک کردند.

اسامی نفرات شرکت کرده در برنامه:

6. پگاه جمالیان

7. مریم اسداللهی( مهمان)

8. فرانک کریمی

و تشکر ویژه از دو دوست دارابی آقایان سیروس اهوازیان و عباس نوابی.

و تشکر از دوستانی که وسیله نقلیه را تامین کردند.  آقایان احسان پورطباطبایی و فرزاد شاه کرمی.

گزارش از: محمد زمانپور

نظرات کاربران

نظر خود را ثبت کنید

برای ثبت نظر باید عضو باشید، اگر عضو هستید از لینک ورود به حساب کاربری به حساب کاربری وارد شوید. اگر عضو نیستید می توانید از لینک عضویت در سایت در مدت زمان کوتاه در سایت عضو شوید.

با ما همراه شوید

کانال تلگرام کوهیاران پارس

جلسات هفتگی

همه هفته شنبه ها ساعت 18:30 الی 20:00
شیراز، بلوار شهید بهشتی، بوستان خلد برین ساختمان کلاه فرنگی(کانون جهان دیدگان) انتهای راهرو دست راست