LogoTitle
پیمایش تنگ خرسی
شــرح بـرنـامـــه پیمایش تنگ خرسی

گزارش برنامه تنگ خرسی

تنگ خرسی یکی از دره های بکر استان فارس می باشد. این دره با پوشش گیاهی بسیار گیاهی و جنگلی از روستای سارون سهرستان سپیدان منطقه شش پیر آغاز و تا بخش کامفیروز شهرستان مرودشت و مجاورت بهشت گمشده ادامه می یابد

در تاریخ 9 خرداد ماه 1399 ساعت 06:45 بامداد با استفاده از دو دستگاه سواری شخصی شیراز را به مقصد کامفیروز و بهشت گمشده ترک و پس از طی زمانی دو ساعته به پارکینگ ورودی ابتدای مسیر بهشت گمشده رسیدیم.

پس از تعویض لباس به راه افتاده و پس از طی مسافتی حدود یک کیلومتر به ابتدای تنگه بهشت گمشده می رسیم.

این نقطه که به واسطه یک آبشار کم شیب و یک پل فلزی کاملا مشخص است محل تلاقی تنگ بستانک و تنگ خرسی است.

از کنار آبشار بالا رفته و پس از عبور از جوی آب بالای آبشار مسیر را به موازات جوی آب ادامه داده و وارد دره می شویم. نیسم خنک صبحگاهی و صدای آوای پرندگان گوش را نوازش می دهد.

مسیر دارای پاکوب مشخص و کوهپیمایی سبک و در مجاورت رودخانه ای پر آب و خروشان است.

در زیر سایه درختان  صبحانه را صرف کرده و مجددا به راه خود ادامه دادیم. در صول مسیر برای ادامه حرکت نیاز است که در چندین نقطه از عرض رودخانه عبور کنیم.

با توجه به اینکه پیمایش کامل مسیر هدف برنامه نبود لذا تا ساعت 13:30 مسیر دره را ادامه داده و طبق برنامه به آموزش تعدادی از روشهای عبور از رودخانه و تمرین آنها پرداختیم و بعد از صرف نهار راه بازگشت را در پیش گرفتیم

کل مسیر پیمایش شده رفت و برگشت: 13 کیلومر و مدت زمان پیمایش 9 ساعت به طول انجامید