LogoTitle

سرپرست امین حیدری
مسئول فنی :مجتبی نظری
تعداد تیم شرکت کننده:12 نفر
سال قبل برنامه قلات بزی در خرداد ماه اجرا گردید که به دلیل حجم زیاد  برف آبهای رود قر امکان صعود میسر نگردید لذا با رهنمودهای پیشکوتان باشگاه امسال(1399)برنامه صعود به قلات بزی مرداد 99 در تقویم ورزشی قرار گرفت.
به دلیل شرایط ویژه بهداشتی کشور برای کم کردن احتمال درگیری اعضا با بیماری کویید 19 به تصمیم سرپرست با سه دستگاه اتومبیل ساعت 14:30 از جلوی مجتمع خلیج فارس به سمت سپیدان-یاسوج-پل قره-روستای ماندگان حرکت کردیم و ساعت 18:30 به روستای ماندگان رسیدیم.
با دو دستگاه ماشین آفرود به ابتدای رودخانه رود قر رفته و شب ابتدای رودخانه کمپ زدیم و شبی زیبا و آرام در کنار دوستان و همنوردان سپری شد.
روز دوم:
به دستور سرپرست برنامه همه تیم ساعت 5 صبح بیدار شده و پس از صرف صبحانه وارد دره رود قر شده و پیمایش از ساعت 6 صبح آغاز شده و پس از طی مسیر با عبور از چالشهای زیبا و جذاب رود قر و تنگه ساعت 11 به ابتدای دره آب اسپید رسیده و تیم با مرتب کردن لوازم آماده صعود از آبشار آب اسپید شد.
لازم به ذکر است که آبشار و تنگه آب اسپید در فاصله حدود سه و نیم کیلومتری تنگه رودقر قرار دارد و برای رسیدن به آن در صورت ندانستن مسیر دومین دره سمت چپ میباشد که ورودی آن یک ورودی عریض و بسیار راحت برای پیمایش است و در ورودی آن که از رودقر جدا میشود به راحتی قلل خط الراس غربی رامیتوان مشاهده کرد.
با وجود بودن طناب یک کارگاه زده شد و اعضا و کوله پشتی ها از آبشار چهار متری آب اسپید عبور داده شد و پس از استراحتی مختصر به سمت چشمه آب اسپید حرکت کردیم با وجود کم شدن آب تا چشمه در کنار آب پیمایش شد و کل مسیر آب موجود بود.
ساعت 13:30 به چشمه آب اسپید رسیدیم و پس از استراحت و برپایی چادرها و صرف نهار با توجه به اینکه تیم از توانمندی فنی و جسمانی خوبی برخوردار بود ساعت 15  به سمت قله حرکت کردیم یکی از همنوردان که چندین بار به قله قلات بزی صعود کرده بود به تصمیم خود در کمپ ماند و از صعود به قله انصراف داد .لازم به ذکر است در صورت عدم اطلاع ازتوانمندی تیم شرکت کننده هیچگاه در ساعت این چنینی به سمت قله حرکت نگردد.
قابل ذکر است که در طول مسیر به سمت قله یک دستگاه جی پی اس به همراه داشتیم در صورت تاریکی هوا با مشکل رو به رو نشویم
با حرکت به سمت قله کل فرهاد و عبور از ریزال سنگین پایین آن به زیر قله قلات بزی رسیده و با تراورس کردن سمت چپ زیر قله به مسیر پاکوب رسیده و با همت و تلاش همنوردان ساعت 19:30 به قله قلات بزی رسیده و غروب زیبا و دل انگیز دنا را مشاهده کردیم و پس از گرفتن عکس های یادگاری به سمت کمپ حرکت کردیم.
با وجود تاریکی هوا با وقفه هایی که جهت یافتن مسیر صورت گرفت تیم ساعت 23:30 به محل کمپ رسید و همه پس از صرف شام در یک شب زیبا و خنک استراحت کردند.
روز سوم:
ساعت 8 صبح همه بیدار شده و پس از جمع کمپ به سمت پایین از مسیر آبشار حرکت کرد و تیم ساعت 12 به ابتدای تنگه رود قر رسید و پس از صرف نهار و استراحت به سمت شیراز حرکت کردیم و کل تیم ساعت 22 به شیراز رسید.